Inboedelverzekering
DEKKINGSVARIANTEN
De dekking van een inboedelverzekering valt doorgaans uiteen in twee varianten:
• extra uitgebreid (ook wel basis- en of standaarddekking)
• meer of meest uitgebreide dekking ook wel alle van buiten komende onheilen dekking die ook wel All Risk genoemd worden.
** De term All Risk wordt gelukkig steeds minder gebruikt omdat niet alle risico's worden gedekt en er steeds meer uitsluitingen op de diverse verzekeringen van toepassing zijn !
Hulp nodig bij het vaststellen van de waarde: vul het contactformulier in of zie onze rubriek: Formulieren. Hier treft u ook schade-meldings-formulieren.
Definitie inboedel
De inboedel is alle roerende zaken die tot de particuliere huishouding van de verzekerde behoren.
Eveneens tot de inboedel behoren
• kleine huisdieren ( katten, honden, konijnen e.d.), kleine huisdieren worden ook wel gezelschapsdieren genoemd.
* grote ( huis-) dieren, vaak vee genoemd, behoren niet tot de inboedel.
• bromfietsen
• fietsen
• aanhangwagens
• tuinaanleg
• vaartuigen, accessoires van motorrijtuigen, vaak met een bepaald maximum
Niet tot de inboedel behoort:
• geld en geldswaardig papier
• zaken, bestemd voor industriële of handelsdoeleinden
• motorrijtuigen, met uitzondering van bromfietsen
Herstel in Natura
Bij de inboedel- en gebouwenverzekering kunt u nu ook gebruik maken van Herstel in Natura. Dit houdt in dat de verzekeringsmaatschappij bij een gedekte schade een hersteller inschakelt uit een landelijk herstelnetwerk die bij u op vakkundige wijze de schade herstelt. Indien de loodgieter geen lekkage in de waterleiding ontdekt, is de mogelijkheid dat de verzekeringsmaatschappij een lekdetectie laat uitvoeren.
Hoe werkt het?
Indien u een schade meldt geeft u aan gebruik te willen maken van Herstel in Natura. Bij akkoord van de maatschappij wordt er direct een hersteller ingeschakeld. Deze neemt zelf met u contact op. De gedekte schade wordt door de maatschappij met de hersteller verrekend. Het eigen risico wordt bij u in rekening gebracht.
Wat verwachten wij van U?
Om te beoordelen of een hersteller ingeschakeld kan worden, dient u een zo goed mogelijk beeld te geven van de schade.
De volgende informatie is van belang:
* De (vermoedelijke) oorzaak van de schade
* Foto's waarop de schade duidelijk te zien is
* Aankoop nota's / - gegevens van het bedrag, merk type en aankoopdatum
* Bij glasschade aangeven welk soort glas en eventueel welke verdieping
* Uw telefoonnummer en e-mailadres